Rozvoj leadrů na principech Moudrého businessu
Moudrost a Moudrý business
„V kontextu Rozvoje leadrů na cestě k Moudrému businessu je dobré se ptát: Co je to Moudrost? Co je to Moudrý business? Moudrost je velmi široce řečeno získaná, prožitá a zvědomělá zkušenost.
A při cestování za Moudrým businessem jde o to podívat se, jak od mechanistického businessu přejít k businessu, který je dělaný hlavou a srdcem, tedy moudře. Objevovat moudrost v zákonitostech přírody a v tradičních společenstvích.
A tak zkoumáme, jak v businessu a podnikání fungují principy, které nesou a přinášejí moudrost. K těmto principům počítáme především
jednoduchost, užitečnost, synchronicitu, udržování hodnot, rovnováhu a harmonii jak vnitřní, tak vnější, síťování a spolutvoření. K firmě přistupujeme jako k živému organismu.“
Lenka Papadakisová, majitelka EXPERTIS
Rozvoj leaderů na cestě k moudrému businessu
Leader je člověk-originál. Originál v tom, co a jak dělá. Leader má schopnost udělat něco, na co si jiní netroufají. Leader vyzařuje cosi, co ostatní láká. Chtějí se s ním spojit, chtějí patřit do jeho světa. Jsou to atomy s vysokou přitažlivostí. A to v každém společenství.
Z jistých pozorování zajímavých světových leadrů vzešel následující
model 5 kompetencí leadra, o které se s vámi chci podělit.
Co mají úspěšní leadeři společného?
- Focused drive, tedy srdce zapálené pro věc, pozitivní myšlení a nezlomného ducha, houženatost.
- Emoční inteligenci, schopnost empatie a navazování dobrých vztahů, zná své emoce a umí je ovládat.
- Vliv a důvěryhodnost, vzbuzuje důvěru a respekt, jedná v rámci svých jasných hodnot, je konzistentní.
- Koncepční myšlení, má vize, nadhled, schopnost řešit příčiny problémů.
- Systémové myšlení, tedy musí umět zvládat každodenní manažerské řemeslo.
My v Expertisu se v rámci naší práce věnujeme právě těmto kompetencím a jejich rozvoji, přičemž máme na paměti především
integritu leadrů a leadryň.
Klademe důraz na jejich
autenticitu, intuici a přirozenost, na jejich talent a tvořivost, souznění jejich osobnosti s vizemi, hodnotami a praxí. To je základ expertisího přístupu.
Celý článek
Co je pro mě Moudrý business?
Kateřina Jonášová, publicistka, redaktorka
"Moudrý business je jako dobré víno, výborně chutná, ale taky něco stojí. Je to nestereotypní spojení slov, která jsou na pohled neslučitelná. Business přeci nebývá moudrý, je to honba za zlatým teletem bez ohledu na moudrost, business je dravý a divoký... Moudrý business je tedy jako spojení kovu a peří, jemnosti a sily, něco tvrdého, co je zjemňováno něčím měkkým, ne poddajným, ale spíše hlubokým a citlivým. Slovo moudrý dává slovu business gloriolu, noblesu."
Celý článek
tisk stránky